BRUG AF COOKIES PÅ SKAKLUND.DK
1. Ejeroplysninger
2. Hvad er Cookies?
3. Sådan sletter eller blokerer du for cookies
4. Formål med cookies på vores website
1. Ejeroplysninger
Skak Lund Psykologerne
C/o Kontorhuset
Smedelundsgade 16
4300 Holbæk
Email: marianne@skaklund.dk
CVR: 27073875
Telefonnr.: 20320710
2. Hvad er cookies?
En cookie er en lille tekstfil, der lagres på din computer el. tilsvarende
for at kunne genkende den. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores
cookies, og de kan ikke indeholde virus.
3. Sådan sletter eller blokerer du for cookies
http://minecookies.org/cookiehandtering
4. Formål med cookies på vores website:
* Teknisk funktionalitet
* Google kort funktion
Sitet anvender cookies fra følgende tredjeparter, der har adgang til de
pågældende cookies: Google Maps.
Privatlivspolitik
For Skak Lund Psykologerne
Sidst opdateret d. 07.04.2020
Vores kontaktoplysninger
Firma Skak Lund Psykologerne er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Kontaktperson: Marianne Skak Lund
Adresse: c/o Kontorhuset, Smedelundsgade 16, 4300 Holbæk
CVR: 27073875
Telefonnr.: 20320710
Mail: marianne@skaklund.dk
Website: www.skaklund.dk
Vi behandler persondata og har derfor denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.
Vi har tavshedspligt ift. det, du fortæller under samtalerne, og det er lovpligtigt, at vi noterer og opbevarer og oplysninger om dig, og det vi taler om, jævnfør Psykologloven, som gælder for autoriserede psykologer under tilsyn af Psykolognævnet. https://ast.dk/naevn/psykolognaevnet
Europæisk lovgivning fra 25/5-2018, kræver at vi informerer dig om følgende:
Hvilke oplysninger?
Vi noterer og gemmer især oplysninger om sociale og helbredsmæssige forhold, som har betydning for vurdering og behandling.
Udover de sociale og helbredsoplysninger, vi noterer om dig, kan vi modtage helbredsoplysninger om dig fra andre, f.eks. din sundhedsforsikring eller læge. Disse læser vi højt for dig, så du ved, hvad vi ved.
Oplysningerne anvendes til brug for behandling og de administrative funktioner, der er forbundet hermed.
Vi kan også registrere andre oplysninger om dig til brug for afregningsformål.
Vi har pligt til at opbevare dine helbredsmæssige og andre følsomme oplysninger sikkert og fortroligt.
Når vi beder dig om at stille dine persondata til rådighed for os, oplyser vi dig om, hvilke data vi behandler om dig og til hvilket formål. Det vil som regel ske på 1. og 2. samtale efter et oplysningsskema samt som en evaluering (epikrise) til egen læge eller forsikringsselskab. Der bliver ikke givet noget videre uden dit samtykke, og du er selv med til at formulere, hvad der skrives.
Vi anvender data om dig for at gøre vores behandling bedre og sikre kvalitet i vores terapi samt i vores kontakt med dig.
De data, vi anvender, omfatter:
Almindelige persondata
CPR-nummer
Følsomme data (din nuværende problematik, varighed, din vurdering af alvorsgraden, udløsende faktorer, tidligere behandling, diagnoser, indlæggelser, traumer, fysiske og arvelige sygdomme, selvskadende adfærd, selvmordstanker, selvmordsforsøg).
Ligeledes data om interesser, medicin & alkohol, uddannelse, arbejds- & familiesituation samt dit netværk.
Vi behandler kun nødvendige persondata
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål.
Videregivelse af oplysninger
Videregivelse af helbredsoplysninger og andre personfølsomme oplysninger må som udgangspunkt kun ske med dit samtykke.
I særlige tilfælde kan der efter reglerne ske videregivelse uden samtykke. Det vil typisk være til andre sundhedspersoner, f.eks. din egen læge.
Hvis der er alvorlig risiko for alvorlig skade på dig selv eller andre, har vi oplysningspligt, for at forebygge skaden. Hvis der er alvorlig mistanke om at et barns udviklingsbetingelser er i fare, har vi underretningspligt.
De oplysninger, vi har registreret til brug for afregningsformål, udveksles med betalingsformidlere i det omfang, det er nødvendigt for at gennemføre betalingerne og for revision.
Hvis din behandling helt eller delvist betales af andre end dig selv, f.eks. af din region eller af et forsikringsselskab, vil vi også videregive oplysninger om behandlingen til den, der skal betale. Der videregives kun de oplysninger, som har betydning for behandling af din sag, og kun med dit samtykke.
Ved manglende betaling sendes udestående til inkasso.
Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata
Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata til de formål, der er beskrevet ovenfor, med mindre vi har et lovligt grundlag for at indhente dem. Vi oplyser dig om et sådant grundlag og om vores legitime interesse i at behandle dine persondata.
Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.
Hvor længe opbevares oplysningerne?
Din journal opbevares i det tidsrum, der er fastlagt via Psykologloven. Det gældende tidsrum er 5 år fra det seneste notat i journalen. I nogle tilfælde kan journalen opbevares længere.
Oplysninger til brug for afregningsformål opbevares så længe, det er nødvendigt af hensyn til afregning og bogføring.
Dine rettigheder vedrørende oplysningerne
Du kan få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registeret om dig, ved at kontakte os. Vi må ikke slette eller rette oplysninger i din journal, men hvis du mener, at der er fejl i journalen, kan du bede om, at der laves en tilføjelse.
For oplysninger, der ikke er omfattet af patientjournalen, har du har ret til at få rettet eller slettet ukorrekte oplysninger.
Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dine data.
I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.
Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.
Du har ret til at se de persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem vi har fået om dig fra andre aktører (f.eks. henvisningen fra din læge). Du har også ret til at overføre disse data til en anden psykolog. De vil blive sendt i papirform pr. anbefalet post.
Hvis du selv ønsker at bruge din ret til dataportabilitet, vil du også her modtage disse i papirform pr. anbefalet post.
Lovgivning og evt. klage
Vi overholder gældende lovgivning, herunder EU´s persondataforordning, Psykologloven med tilhørende bekendtgørelser, Sundhedsloven, Serviceloven, Straffeloven, Bogføringsloven og evt. anden relevant lovgivning.
Hvis du er utilfreds med, hvordan vi håndterer oplysninger om dig, vil vi selvfølgelig gerne vide det, og om muligt ændre det, du er utilfreds med.
Derudover kan klager over behandlingen af dine personoplysninger indgives til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K. Du kan finde nærmere oplysninger om Datatilsynet på www.datatilsynet.dk
Vi kontrollerer og opdaterer dine persondata
Vi kontrollerer og tilstræber, at de persondata, vi behandler om dig er korrekte. Vi sørger også for at opdatere dine persondata løbende. Dele heraf sker f.eks. når sygesikringsklienter/lægehenviste patienter registrerer deres ankomst med det gule sygesikringsbevis.
Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du bedes gøre opmærksom herpå under sessionen i klinikken.
Vi beskytter dine persondata
Vi har interne regler om informationssikkerhed, databehandlingsaftaler, med relevante samarbejdspartnere, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem. |